Opvang (TSO/BSO)

Overblijven

Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (de lange dagen) hebben alle kinderen 45 minuten (lunch)pauze. Tijdens deze pauze blijven alle kinderen op school.

De kinderen eten de lunch samen met de eigen leerkracht. Daarnaast maakt De Zuidooster voor het buitenspelen gebruik van Partout; Een professionele opvangorganisatie waar wij ook als BSO mee samenwerken en Team Sportservice Aalsmeer. Zij begeleiden de kinderen op het schoolplein met sport- en spelactiviteiten en stimuleren de kinderen tot spelen.

Wij vragen hiervoor aan ouders een vrijwillige financiële tegemoetkoming. Van deze bijdrage delen ouders samen met school in de kosten van de professionele overblijfkrachten, sport- en spelmaterialen en de digitale administratie.

Buitenschoolse opvang (BSO)

Buiten schooltijd kunnen kinderen worden opgevangen door verschillende BSO-aanbieders. Deze BSO’s halen de kinderen vanuit school op. Zij verzamelen in de school of op het schoolplein. Zij communiceren dit zelf met ouders. Een contract afsluiten met een BSO gaat buiten school om. Ouders die gebruik willen maken van een kinderopvangorganisatie, moeten zelf contact leggen.

Wij werken samen met de BSO van Partout en Solidoe. Hieronder stellen zij zich aan u voor:

Buitenschoolse opvang bij Partou

Plezier en ontspanning na een drukke schooldag zijn bij ons belangrijk. Wat is er fijner voor het kind dan na een drukke schooldag relaxen met leeftijdsgenoten. Dat is precies wat de kinderen doen bij onze BSO. Lol maken en ontspannen staat voorop. De kinderen kiezen zelf waar ze zin in hebben: buiten spelen, een spannend spel doen, een toffe workshop volgen of even rustig lezen.

Met verrassende activiteiten inspireren we de kinderen en helpen we ze spelenderwijs te leren en de wereld te ontdekken.

Partou verzorgt voorschoolse en naschoolse opvang en is ook tijdens studiedagen en vakanties geopend. De voorschoolse opvang is dagelijks van 7.30-8.30 uur. De naschoolse opvang is tot 18.30 uur geopend. Ook is er opvang mogelijk voor kinderen van 0-4 jaar bij het Kinderdagverblijf van Partou op deze vestiging. Partou is gevestigd in de Mikado. Voor een rondleiding kunt u contact opnemen met de vestigingsmanager op telefoonnummer 0297-362304 optie 1 of voor uitgebreide informatie via de locatie website  Bso Catharina-Amalialaan 66E Aalsmeer | Partou of via de website Partou | Mijn Partou

De BSO van OostKroost: ontspanning en plezier met vrienden na school!

Wij zijn Solidoe Oostkroost, gevestigd aan de Machineweg. We hebben vier BSO groepen: de Otters (4-7 jaar), de Salamanders (4-7 jaar), de Bevers (6-12 jaar) en de Waterwolven (8-12 jaar). Oostkroost heeft grote groeps- en speelruimten en uitdagende extra voorzieningen. We hebben een gymzaal, een groot atelier en een ruime buitenspeelplaats. Kinderen kunnen bij ons hun creativiteit kwijt, sporten en bewegen en zich ontplooien met kunst en cultuur.

Het team kent alle kinderen doordat we gezamenlijk activiteiten aanbieden. Wij halen de kinderen in schoolweken met onze busjes op school op. Bij de locatie aangekomen mogen de kinderen binnen- en buitenspelen totdat alle kinderen er zijn. Vervolgens gaan ze naar de eigen groepsruimte om met elkaar iets te drinken, te eten en gezellig te kletsen. De oudste groepen hebben een buffet welke zij om de beurt mogen regelen. Zelfstandigheid hebben wij hoog in het vaandel staan!

Hierna mogen de kinderen zelf kiezen met wie en waar zij gaan spelen. We bieden activiteiten aan waar iedereen aan mee mag doen, maar het hoeft niet. We moedigen de kinderen aan om zelf van alles uit te proberen, en als het nodig is, zijn we er voor ze. Kinderen kunnen hun eigen tempo en interesses volgen. En het voornaamste is: we maken veel plezier. Met plezier gaat spelen en ontwikkelen vanzelf.

In de vakanties hebben we een programma met een thema. De vakantieprogramma’s zijn afwisselend en blijven uitdagend, elke dag is anders! Welkom bij Solidoe!

Meer informatie vindt u via: https://www.solidoe.nl/aalsmeer/oostkroost/